Alla inlägg den 24 januari 2008

Av Patricia - 24 januari 2008 20:42

Det känns att man lever idag. Med Arvid har det gått jätte bra.

Operationen resulterade i att de tog bort denna fettknöl. De trodde den kommit av ett ljumsbråk så han är öppnad även i ljumsken så visst har han lite ont.Han kommer få vara hemma och ta det lungt imorgon. Han har fått med sig läkarintyg på att han inte får gympa på 2 veckor.Trodde det var vuxna som fick sådant för jobb.

Så fick jag ett samtal från min vän Karin som även hon legat på las. Trasigt ledband så även där op inatt fast på Falu las.

Så nu är det bara att hoppas att allt läker som det ska. Tog även tag i bakning idag eftersom det var tomt i frysen.


Dagen`s


Fördelen med för trånga skor

är att man glömmer

andra bekymmer.


Av Patricia - 24 januari 2008 08:28

Nu undrar ni säkert igår vart jag blev av. Men mycket kan ju hända. Igår började dagen som vanligt med att jobba. Kom hem på med tjocka kläder iväg på hockey.Hem byta om iväg till stallet där våra hästar skulle löshoppa. Vi byggde hinder och släppte hästarna som hade kanon kul.

När jag kom hem skulle Arvid i säng då säger han -min pung är svullen.

Ringde mormor vad kan nu detta vara? Hon har ju inte haft några pojkar så hon hade ingen koll. Samtal till vårdcentralen där man inte kom fram på 30 min. Phu vad besvärligt det ska vara. Klockan slog 21 då kom nästa telsvar att de hade stängt. Jaha bara att ringa sjukvårdsupplysningen åter kö. När det äntligen var min tur och jag berättade så var det bara att åka till akuten.

Stackars lilla Arvid som lyckas somna även om han hade ont. Väcka honom han ville inte iväg han ville bara sova. Men eftersom han hade haft ont redan i lördags så tyckte vi det var lika bra. Tur var väl det eftersom de misstänkte pungvred. Då var det dax igen för operation. Tur att han är tålig. kl 23 tog de massa rör för att kolla infektion ingen bedövning utan bara in med nålen i armen. Han tyckte allt att den var stor. Sedan bar det av till kirurg avd för en dusch. Tänk er då var kl redan halv ett han frös min lilla man men inget gnäll. Sedan blev det en infart satt och iväg på operation.Väl inkomna där fick jag byta om till Op kläder, man blir ju inte så snygg. Men arvid fick sig ett skratt. Snart efter detta sov han gott. Väntade 1 1/2 tim medans de skar i honom. Tur det var tydligen bara en inflammerad fettknöl. Då valde jag att åka hem Fredrik blev kvar. Så nu blir det att åka till las och kolla min son. Återkommer senare under dagen med info. Kram på er så länge.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards