Alla inlägg under november 2008

Av Patricia - 29 november 2008 21:25

Då har man gjort det! Premiär på Horse Show i Globen.

Första delen med dressyr kan jag inte påstå var så rolig att titta på.

Men Synnöve och jag passade på att gå ut och handla lite i centrum.

Så lite Julklappar är klara.

Del två var det lite fart i. Inledningsvis så spelade Rednex. Det är ju ett band som jag gillar. Sedan var det massa fart och fläkt.

Så den sista vi så kan jag bara ge en massa plus.

Nu ska jag ta det lungt då jag varit uppe sedan kl 05,00 Phu.

Med andra ord det sliter att ligga på topp.(hihi)


På återseende


Av Patricia - 27 november 2008 16:14

Ikväll har vi avslutning på vår hundkurs. Rallylydnad står på schemat.

Vår kursledare Annelie har best tårta så det ska hon få.

Lena fick komma hit för att hjälpa till. Hu så duktig hon var. Jag tror numera att hon tar emot best.

Hon fick även passa på att ta hit sina djur då vi kommer vara lite hundvakt.

Så vi hade även hjälp i köket av 5 hundar.



Här är alla ute och springer av sig.





Så här blev resultatet på tårtan!.


Nej nu ska jag ta ur min blodpudding ur ugnen som kommer vara belöning

till Klara när hon är duktig..


Ha en ljuvlig dag. För imorgon är jag ledig för att fixa för advent.















































Av Patricia - 26 november 2008 11:43

Nu ska snart matlådan värmas. Idag är det faktiskt jag som bjuder på lunch.

Spagetti o köttfärssås var vad jag klarade av att göra. När det är jag blir det inget avancerat.


Nu längtar jag till kvällen då jag ska iväg o kolla på smycken. Har ju köpt 2 st kanonsnygga som jag älskar. handjorda fina saker. Till ett pris av nästan gratis.


 I´dag har Monagull varit och hälsat på och tagit en kopp kaffe. Jätte roligt att få träffa henne igen. Ni som inte vet vem hon är så delade jag lokal med henne när jag startade min firma.

På tal om firma så har det varit ledigt ett tag på förmiddagen sjuka människor. Nej nu ska maten värmas.



Av Patricia - 25 november 2008 07:56

Igår hade jag kurs med lilla Klara. Det gick bra ,platsliggning i snön var väl inte det bästa hon gjort men hon låg kvar.

Så snart är det dax att börja med min halvdöva Bodil. Hoppas det kommer att funka det med.Nu sitter jag här på jobbet och väntar på att min första kund ska komma. Sen blir det jobb till kl fem ikväll. När jag kommer hem ska jag kanske börja städa lite. Fast där tryter lusten måste jag erkänna.

Nu slår kl åtta och jag ska börja jobba.

Ha nu en bra dag

Av Patricia - 22 november 2008 17:03


Fick sovmorgon då Fredrik åkte med Arvid på träningen kl 07,00.

Själv sov jag till kl 08,00 super skönt. Sedan städade jag lite innan det blev en ljuvlig promenad i solen med djuren. Sedan lite middag.

Efter detta blev det nobelhallen för att kolla på match mellan dagens a-lag och de som spelade där för 30 år sedan. Kan tänka mig att dessa gubbar har ont i kroppen imorgon.

Snart blir det att fixa lite resefrukost eftersom vi åker till Ullared imorgon bitti. Ska bli lika kul denna gång som det var för en månad sedan när jag var iväg. Så gott folk nu ska jag ladda väskan med inköpslitor, pengar.

Hoppas jag blir klar med de få julklappar jag saknar.

Ha en trevlig lördags kväll


Av Patricia - 20 november 2008 22:22

Vill bara säga att det funkat jätte bra med Bodil idag.

Inte en gång har hon kissat el bajsat inne. Ni ska veta vad mycket toapapper vi sparat på detta.Hon kommer när jag ropar. Har kontakt med mig. Jag är så GLAD: tack för hjälpen igår Lena.

Idag har jag även tränat Klara hon frös så hon skaka. Men det funkar riktigt bra ändå. Så nu ska jag gå och lägga mig med gott samvete att jag gjort nåt bra. Trevlig nat på er!

Av Patricia - 19 november 2008 19:47

Tyvärr blev det inga kort!

Men jag måste säga att det har gått jättebra. Fin träning med störningsmoment. men se jag kom till mamma jag sa Bodil när det lekte hundar bredvid. Känns så himla skönt. Så inatt kan jag somna med ett leende på läpparna.

God kväll på er!

Av Patricia - 19 november 2008 13:28

Snön dalar så fint ner från skyn. Nu är det äntligen ljust och fint där ute.

Idag ska det tränas med Bodil jag måste ju få ett bevis på attt hon inte är DÖV. Jag kommer tro det ändå till jag är överbivisad.

De gubbar jaja gubbe och pojken ska på hockey så då kommer vi köra.

Hoppas det går bra. Så hon är riktigt trött inatt så hon inte ska ut kl fem imorgon med. Tur att Fredrik var go och gick med henne för jag hade då inte orkat. Nej nu ska det jobbas lite innan jag får gå hem.

Inlägg kommer om hur min träning går. ev även lite bildbevis.


Titta nu ut och njut av flingorna som faller...

Skapa flashcards