Alla inlägg under april 2009

Av Patricia - 30 april 2009 13:39

Javisst så mycket har jag nu lyckas gått ner. Tog idag 2kg.

Detta känns så jätte bra!

Nej nu ska jag rusa ut i solen på återseende!

Av Patricia - 28 april 2009 09:10

Igår var det kursstart. Tyvärr kommer denna kurs kolidera så många gånger med med lydnadskurs. Så jag fick ringa in en handler.

Arvid kom som ett skott så nu kommer han gå denna kurs med Klara.

Han gjorde ett kanon jobb igår fick henne över hopp igenom tunnlar samt slalom. Det såg så himla kul ut när de körde.

På lördag ska jag MH testa denna lilla dam.

Sitter nu på jobbet o har ett litet glapp så därför detta lilla inlägg innan jag ska ha kund igen.


Njut av dagen!

Av Patricia - 25 april 2009 16:34

Idag Var det en kanon dag i det vackra vädret i Kristinehamn.

Solen har tagit vill jag lova så nu har mitt ansikte återintagit utseende som en tvättbjörn. Bodil gjorde bra ifrån sig idag  som ni sett på överskriften.



Här tar vi ett förstapris med hp o bir.



Här är vi uppstälda för bedömining i Bis.



Här har vi tagit en tredjeplats.

Kritiken blev följande!


Medelkraftig med bra byggnad, Vackert fem huvud bra skalle,nosparti vackra ögon hhögt ans öron,tillr halslängd. Bra rygg och kors tillräckligt vinklad fram, bra bak ganska bra utfylld bröstk rör sig bra från sidan.









Av Patricia - 24 april 2009 20:02

Idag passade jag på att träna hund med störning. Vi gick upp till fotbollsplan när Arvid tränade. Där körde vi fot, ligg, samt stå. Sedan blev det platsliggning med störning. Det var en kille som sparkade boll runt henne. & vet ni hon låg kvar. Så idag var matte jättestolt.

Har även idag fått till ligg utan att visa tecken tjoho.

Imorgon ska vi till K-hamn på utställning. Tyvärr ska inte Klara ställas i helgen då hennes päls inte är på topp. Så nu håller jag tummen för att Bodil är den vakraste imorgon.

Ska även va handler åt en boxer som jag aldrig träffat. Hoppas han är trevlig och lättsprungen. Nej nu ska vi kolla vidare på talang. Kommer åter i morgon med kritik.

Ha en ljuvlig kväll och en bra dag imorgon i solen. Tänk på att smörja er så ni inte blir röda!

Av Patricia - 22 april 2009 20:33

Nu har vi avslutat grundkursen för Lena. Det blev en roligt kväll igår i skogen. Det mesta funkade även om Bodil har kommit in i sitt första löp.


Så idag började vi vår kurs i tävlingslydnad. Så det gick väl sådär för hon va himla seg idag. Känns lite panik artat då vi ska tävla i KM den 31/5. Hur ska vi fixa detta?!


Viktväktarna idag gick iallafall bra det blev MINUS denna vecka med inte så mycket men ändå! -0,6 kg så det är på rätt väg.


Nu ska vi ladda för en fullspäckad dag imorgon. jobb, fixa Klara, hämta hö & iväg på nying. Ha en god kväll på er!

Av Patricia - 19 april 2009 08:56

Jag har ju denna vecka varit själv hemma med barn o djur.

Fredrik är ju i Norge o fiskar. Så ikväll kommer han hem med en massa rödingar.


Vill säga GRATTIS Synnöve som idag fyller år. I fredags hade hon lite partaj med bowling jätte kul. Igår tog jag med barnen för att köpa skor.

Arvid hittade det han sökte. Passade även på att köpa paket till han ska på kalas nästa helg.


Nu ska jag ut i solen på promenad innan jag ska träna hund!

Njut i det vackra vädret idag när du är led.

Av Patricia - 15 april 2009 20:57

Ja då var det onsdag igen. Som vanligt dax för vv. Phu efter denna påsk helg. Min syster med familj har ju varit här på besök så jag hade best "lite" godis från cloetta. Så in kom hon med en hel ICAkasse full.

Så jag har ju varit tvungen att hjälpa familjen att äta. tror att det har slunkit ner ca 5 kexchoklad 7plopp 3 center sedan har det ju blivit tårta bullar, god mat mm.

Här har nu bruden som har vräkt ingen ångest just då den kom idag.

Men idag kom den smygande, men strång som jag var åkte jag iväg ändå.

Jag trodde vågen visade fel när den stannade på +-0.


Så nu blir det hårdhanskarna igen.


Ikväll har vi haft hundkurs o spårat. Lite trög var hon till en början sedan gick det bättre med näsan i backen. Nu ska jag ta kvällen för jag är trött o sliten. på återseende!

Av Patricia - 13 april 2009 08:03

Igår var det ett trevligt gäng i skogen för att lägga spår.

HUndarna, fika o tillbehör packades för att sticka iväg i solen.

Väl på plats fick jag instruktioner hur jag skulle göra. Vill ju inte göra fel.

Började att spåra med Bodil som fattade galoppen. Så när hon hittade sitt byte blev det en kamplek så hon var jätteduktig. Klara´s tur, hon fattade inte vad hon skulle göra. Satte sig i spåret o väntade på mig o när jag inte gick så la hon sig ner o bara väntade ska vi gå snart eller?!


Har nog insett att det blir agility för henne för när vi testade detta fatta hon direkt i svansen gick i 120. Så Arvid är sugen på att åka till klubben idag o köra lite.

Har även hunnit med att fixa lite i trädgården i helgen. Snart på tiden att fylla mitt växthus. Ska bli så roligt.


Nu ska jag ut på morgon promis.

Ovido - Quiz & Flashcards