Alla inlägg under augusti 2008

Av Patricia - 31 augusti 2008 21:32


Då har hela helgen sprungit iväg. Söndag har varit en dag i seghet.

Jennifer & Elin har bakat och fyllt frysen. Jätte bra att ha om någon vill komma på fika. Nya ägg är beställda ska hämta i morgon. Det är så gott när man får färska ägg mot de som legat i butik hur länge som helst.


Klara har vi tränat med i massor men hjälper det? Tror ju inte det. Sliter mitt hår.

Jeppe har lagt ut en bra bild på Arvid på sin sida. Tycker faktiskt att ni ska ta en titt på www.cavalliefoto.se . Han har tagit så mycke fina bilder.


Måste ju även berätta att jag har anmällt mig till massa roliga kurser.

Den första är en i tårtbakning hos www.tartpinglan.se . Vet bara inte vad jag ska hitta på för nå´n roligt modell.

Den andra är i cuppingmassage är det någon som är intresserad av att gå med?! Kolla på www.cuppingmassage.com för info...


Av Patricia - 30 augusti 2008 21:09


Idag har jag fotat i massor jätte kul. Jag har lekt mästerfotograf i kyrkan.

Så idag blev det tidigt upp för att vara i Lunedskyrkan till 12.

Där har Tina & Magnus blivit fru o herr Bergkvist.

Så här kommer ett kort utanför kyrkan i den fina bilen de åkte i.



Efter detta blev vi bjudna på en god middag. Nu ska vi sätta oss och titta på en film..



















Av Patricia - 28 augusti 2008 21:48


Hoppas det eftersom du hamnat på denna sida!

Veckan som gått har det varit lite mycke. men det är väl som det ska när man börjar jobba.

Klara har fått eller trodligen fått rävskabb. Så om din hund har träffat min och börjar klia sig är det dax för ett besök till vetrinären.

Phu detta är inte roligt. Vi har varit på kurs och fått lära oss att stå.

Det var inte så svårt men hur ska jag få min hund att gå fot?! Jag sliter mitt hår. Vi tränar o tränar men jag fixar ju inte detta. Snyft.

Idag har jag inhandlat lite kläder för brölopp som sker på lördag.

Nu ska jag fixa min golfbag för imorgon ska det tävlas efter jobbet.

Så var nu lite snäll och håll tummen för mig!

Av Patricia - 25 augusti 2008 13:23

Som jag lovade lägger jag ut några få bilder här. Dessa är dock tagna med min gamla kamera så de är ju tyvärr inte de bästa.




Detta var utsikten från rummet! Ljuvligt att sitta en stund på kvällen & bara njuta.




Jennifer & Hanna vid middagsbordet.

Hanna beställde dagens kaka till efterrätt så här såg den ut.



Tycker mer det borde ha hetat dagens kakor eller hur. Dessa hade ju räckt till oss alla.



Den är bilden är tagen vid en musikfontän. Vattnet samt ljuset gick i takt till musik väldans imponerande att se på.


Vill även visa 2 bilder till på mat. Jag blir så imponerad av uppläget.

Samt tårtan som Jennifer best tills hon fyller. Vem vill baka den? Någon frivilig så säg gärna till!










































































Av Patricia - 24 augusti 2008 23:13


Då var vi hemma igen efter en ljuvig vecka i Tunisen. Vi har fått värme så vi klarar oss nog skulle jag tro. Lägsta temp var 36 grader en dag, annars har den pendlat mellan 40-45.

Jag kan lova att vi har ätit mycket god mat, druckit goda drinkar.

Badat, solat ja samanfattningen av semestern är bara slappat.

Ja vi skall väl inte glömma att vi handlat lite med det var billigt här må jag lova. Jätte kul! Bilder kommer jag att lägga in men nu hittade inte jag sladden. Så bilder kommer under morgondagen!

Tjing så länge


Av Patricia - 16 augusti 2008 19:46


Så här snygga var Pippi & Karlsson när de skulle på fest.

De vill även tacka Wilma & Susanne för lånet av den goa Douglas.




Här är de på g....



Så här lycklig är Pippi när hon sitter upp.


Väl framme vid festen



Nej nu mina goa vänner nu ska vi ta en kvällsmacka sedan tar vi det lungt en stund. Sedan bär det av till arlanda med slutdestion Tunisen.

Så på återseende om en vecka.  Jaja vi ska tänka på er när vi tar en drink i solen.




























Av Patricia - 15 augusti 2008 17:04


Var nyss ute och skördade!




Tyvärr går min köksvåg bara till 2kg så vikten är iallafall mer då den slog i bott.











Av Patricia - 14 augusti 2008 21:20


Snart måste jag börja packa!


Men innan det ska jag berätta lite om min vecka....


Tisdag

Började med jobb sedan hundkurs. Jag hade PROBLEM alla andra hundar var så duktiga! men lilla Klara mest sugen på godis hihi ,kontakt behöver vi träna på samt att gå i vattenpölar.


Onsdag


Här skulle vi haft hundpromenad men då vi bara var 2 st gick vi in i gamla ridhuset och tränade lite kontakt övning. Nyttigt för både mig o Klara.

Efter detta en kopp kaffe med gänget i stallet sedan promenad hem.


Torsdag


Jobb, Var på Stena med massa skrot från Botorp så nu är det fint där.

Sedan gjorde jag och Landö en inventering i cafet eftersom det öppnar nästa vecka. Rebus fick lite laser.

Så måste jag ju erkänna mina brister!!!!

Jag har GLÖMT lämna in Klara på trimm hur kan man glömma det?!

Så nu måste jag ha tag på Maria & säga förlåt!


Imorgon tar jag packning eller på lördag hinner jag nog. Planet går ju inte föränn kl 06,00 på söndag morgon.


Lägger nedan in en bild som grannen tog på festen.


Arvid är modellen


Skapa flashcards