Alla inlägg under januari 2009

Av Patricia - 30 januari 2009 17:51

Förstår inte riktigt vart tar timmarna vägen?

Igår slutade jag vid middag så en tur med djuren i skogen.

Sedan hem plocka lite. Man gör ju inte mycket annat än och städar.

Sedan hoppade jag på hundpromenaderna igen jippi vad kul.

Så denna gång gick vi i Degerfors körde lydnad på torget.

Hade bara med Bodil för den sociala träningen denna gång.

Så en platsliggning som funkade med störningar av bilar, hundar människor som gick förbi det är inte illa av bebis. Jag hoppas hon blir lika bra som Klara på detta.


Idag efter jobbet blev det en tur till stan. Arvid behövde ett par byxor.

Föresten min nya pojkvän har flyttat in. Så nu är jag lite nykär.

Han går jättebra. Så nu har jag en egen bil.



Av Patricia - 26 januari 2009 21:20

Idag hade jag ledigt massor av timmar på dagen.

Så det blev en tur i skogen med Lena samt alla hundarna.

Det var en riktigt trevlig runda hundarna fick springa av sig lite energi.

Bild finns att kolla på http://my.opera.com/zitas/info/.

Sedan på kvällspromenaden lurade jag med Jennifer ut. Så även grannens Bella fick följa.

Sedan har jag även hunnit med att vara på kalas.


Nu är det kvällen som gäller.

Av Patricia - 25 januari 2009 13:36

Måste ju bara få visa upp min son och Linus.

Resultatet av angelfiske blev en jätte på 5,5kg

Samt ett gäng mindre fiskar.





Medans de fiskade så passade jag på att baka till stallmöte i eftermiddag.

Nu ska jag sova middag!







Av Patricia - 24 januari 2009 19:34


Då har jag hittat min nya vän! Han kommer flytta hem till mig nästa vecka!

Känns så skönt att ha en egen extraman! Hoppas F inte blir svartis.

Hoppas ni är nyfikna på att se honom. Kolla bara nedan så kul var det kanske inte.



Annars har det blivit lite hundgöra idag. Tyvärr ingen päls. Nu kallar F för maten är klar.

Av Patricia - 24 januari 2009 08:51

I morse pep Bodil vid 04,15 stakars min man som då fick gå ut.

Förstår inte varför hon inte kan hålla sig. Rumsren har hon varit länge med tydligen liten blåsa. Så nu ska hon inte få gå ut så ofta måste träna blåsan.

För klockan åtta var vi ju ute igen för att hon pep.

Så idag ska jag träna hundarna. Klara ska få sitt inklusive pälsvård.

Sedan är det Bodils tur att få sitt tror även det blir bad för bägge djuren.


Den 8/2 är det utställning igen i Örebro få se hur det kommer gå då det är 20 rottisar med.


För Klara är det bokat vilka utställningar hon ska på.

Lilla Stockholm, Västerås, Skara samt Degerfors gud så kul.


Ska även en tur till Ö-bo idag och kolla på bil.

Nej nu måste jag sätta igång om jag ska hinna.

Av Patricia - 22 januari 2009 19:20

Hade idag planerat skogstur med djuren.

Hur blev det med det?! Inget

Grannen skulle med ligger i magsjuka ( Vill inte träffa henne)

Min tand gick sönder så jag lyckades få tid till tandläkaren för att laga.

1000kr fattigare. Men hel imunnen är jag ju iallafall.

Barnen börjar må bättre. Fredrik pluggar . Själv gör jag inte så mycke ganska skönt faktiskt.

Nu ska jag surfa lite efter en liten bil till mig.

Är det någon som har någon på lut?

Av Patricia - 20 januari 2009 07:50

Ja då var det dax. Arvid gick hem från skolan igår med huvudvärk.

Han vaknade i morse kl sex med huvudvärk och 39 graders feber.

Stakars pojk. Nej nu ska jag jobba..

Av Patricia - 17 januari 2009 18:45

 För visst är hon snygg!


Upp kl 04,45 fixa till sig packa fika dricka kaffe. Iväg till Malung för utställning. Resan startade kl 05,30 framme kl 08,10 skönt bara att ta en kopp innan utställningen började.



 Resultatet ....blev

Men himla nöjd är jag ändå. Hp får vi ta nästa gång.(förhoppningsvis).

Kritiken följer


Femenin,något rund skalle, bra ögon.

lovande bett, tillräcklig benstomme

välvinklad bak tillräckligt fram.

ngt veka mellanhänder, kunde ha lite mer förbröst.

Rör sig med bra steg, men lite lösa armbågar, Uppför sig väl.


Vad finns att säga om detta då?! Jag har inte den snyggaste hunden men i våra ögon är hon värdens snyggaste.

Eller kan man även här skylla på domaren?!

Nej då hon kommer allt att växa till sig. Det är ju en ny utställning den 8/2 få se vad kritiken blir då.





 


Ovido - Quiz & Flashcards