Alla inlägg under september 2009

Av Patricia - 17 september 2009 13:35

Just nu när jag skriver detta inlägg rullar tårana på mina kinder. Exakt ett år sedan nästan på klockslaget gick min kära pappa bort. Känner att man ändå går vidare men det är så himla tomt.

Enl hans önskemål så ville han inte ha någon sten utan ligga i minneslunden. Så det känndes ändå bra att vi talat om sådana saker innan. Men det känns tomt att inte ha en grav att gå till!


Tänker på det som hände, hur samtalet kom, samtal ut, väntan på ambulansen. Det var en dag i kaos.

Men kan ändå med lycka tänka på det min son sa på akuten. Tänk på att det bara är kroppen här själen är ju där uppe. Han var då en förståndig 9-årig pojke.


Nu ska jag ut i skogen samla mina tankar. Senare när mörkret faller in ska vi till minneslunde.

Jag hoppas han är lycklig där uppe.

Av Patricia - 14 september 2009 21:23

Har fått lite påbackningar av mina nära och kära att jag inte skriver.


Det har ju hänt en del sedan sist.

Vi jobbar på som vanligt i huset ja en el två av tre. Jag jobbar,Jennifer med. Fredrik pluggar ju på heltid.

Han har börjat på universitetet o läser till röntgensyrra.

Bodil  jobbar vi vidare med i lydnaden. Så snart är det dax för MH samt en ny kurs för Lillemor Edström som själv tävlat i sm. Ska bli intressant värre. Jag längtar.


Klara blev det tyvärr ingen parning med i detta löp. Så nu blir det att jobba vidare även med henne. Är faktiskt lite sugen på att även köra upp henne i lydnadsettan.

I helgen var hon med uppfödaren på utställning i Skåne. Så det blev ettor bägge dagarna o ena med Hp. Tyvärr har jag inte fått kritiken ännu.


 Arvid har klarat av fortsättningen av agility kursen med Klara.

Han har fått slita ska ni veta. Start precis innan löp under löp. Han har jobbat bra. Så den 27/9 ska han ut på tävlingsplanen. Ska bli jätteroligt!


Som sagt lite segt på skrivfronten men jag lovar jag återkommer! Så ni slipper inte mig!


Ha en bra vecka. Kram på er!



Ovido - Quiz & Flashcards