Alla inlägg under juli 2008

Av Patricia - 30 juli 2008 22:46


Arvid tillbringar hela dagarna i Nobel.Han har 2 ispass samt 2 fyspass per dag. Han är en sliten hjälte som verkligen älskar detta han gör.

Jennifer bor i stallet och tar hand om sin Embla.

F har kommit hem med mass kräftor mm vad det är gott. Så nu har man väl ätit 1 1/2 kg ikväll igen. Sedan kan jag ju ta upp mer om lusten faller på.


Idag har vi även gått hunpromenad. Tre nya hundar var med en Schäfer valp på 13 veckor, en Heller på 15 mån samt en Sheltie på 12mån.

Nästa vecka ska vi gå i Degerfors så vi träffas på onsdag kl 18,30 vid Bruksgårn. Välkomna

Av Patricia - 29 juli 2008 08:35


Måste ju bara få visa Klaras små vänner.



Här är Cecar på 12 veckor. Denna sötnos ska även han med på en liten promenad i morgon. Klara är bra sugen på att hugga till.



Här tar hon en bus med Fiona.


Arvid har ju börjat sitt läger, Jag jobbar, Fredrik & Jennifer njuter av att vara lediga. Nja Fredrik skulle nog hellre jobba än att ha ont.


Under gårdagen han jag måla en del i stallet innan regnet kom . Kan undra om den sitter kvar. Någon som är sugen på att måla säg till, finns hur mycket som helst att göra.

























Av Patricia - 28 juli 2008 05:57


Här är man uppe för att köra Arvid på hockey. Ska vara i nobel kl 06,30

Vart är min tidning då? Har tidningsbudet för första gången försovit sig?

Jag brukar ju alltid ha min tidning vad fel allt blir när man inte får sina rutiner. Nej nu ska jag fixa en macka att ta med sedan måste vi åka.

Föresten jag börjar ju jobba idag! Kanon kuligt.

hej så länge

Av Patricia - 24 juli 2008 08:47


Nu känns det som om sommaren är här, å då ska man börja jobba.

Har iallafall spelat en golftävling i tisdags och vann 3 par strumpor.

Hade turen att göra 3st 3 poängshål o då fick man strumpor.


Gårdagen började med att jag åkte till stallet för att måla.Jag gillar verkligen inte att stå på stege men det fick ju gå.

Efter detta var vi ute med båten. Första gången för mig i år.

Så nu är man lite röd på armarna, phu varför lyckas jag alltid.

Fick även några hugg tyvärr tappade jag en stor gös.


Ikväll kl 18,30 har vi hundpromanad samling vid Botorp.

Välkomna

Av Patricia - 22 juli 2008 09:24


Efter önskemål om att få recept så kommer det här.

Botten.

1,5 dl havegryn

3dl mjöl

1dl socker

150g margarin.


Smält smör och blanda ihop allt. tryck ut tunnt i en form med löstagbara kanter. grädda i 10 min i 200grader.


Fyllning.


3st ägg

200g philadelfiaost

1,5 dl matlagningsyogurt

1dl florsocker

0,75 dl hallonsylt


Vispa ihop detta och häll över den gräddade botten.

Grädda igen 25 min 200grader.


När denna har kallnat ordentligt bred på hallonsylt sedan på med färska hallon så det täcker.


Koka kolasås


50g smör

2msk socker

2msk sirap

ca 5 min.


Häll detta över kakan.

Servera gärna med en klick vispad grädde.


Lycka till


Av Patricia - 20 juli 2008 11:40


Bilder från gårdagens bakning.



Så här läcker blev hallonkakan. Den var verkligen supergod.



Så blev det ju även lite fula bullar.


Idag har jag även fått möjlighet att åka på bingo! tjoho vad kul.


























Av Patricia - 19 juli 2008 23:11


Har lite semester blogg torka. Har faktiskt jobbat lite under veckan. Det är ganska skönt att få hjälpa dem som har ont. Hoppas att de får en semester utan massa värk.

Har precis suttit och läst en minnesblogg för Malin som omkom för en vecka sedan. Detta är en tjej som jag inte kännde men vet ju väl vem hon var från stallet, så tårarna rann längst mina kinder. Kolla gärna in på hennes minnesblogg http://www.nogg.se/blogg.asp?idHomepage=81218. Här skriver hennes vänner, phu sådant öde livet kan ha.


Idag har det blivit lite bakning igen provade en ny hallonkaka. Supergod det var typ en cheese cake fast med färska hallon ovh varm kola sås på.mmm

sedan blev det ett gäng nya bullar.


Har ju även hunnit med att vara i stallet på möte tur att bullarna var klara så de kunde få smaka till kaffet.


Imorgon ska vi åka till nobel cafet och kolla hur Hanna har det på jobbet.

Kanske man kan få inspiration för nå´t nytt i bakväg.



Av Patricia - 16 juli 2008 20:19


Hur kan man glömma kamera när man är på minisemester?

Jag lyckades i allafall.

 Vi har nu varit i Ullared under 2 dagar. Handlat, ätit gott samt att grabbarna spelade äventyrs minigolf.

Ok jag glömde min kamera hemma och var himla tjurig på mig själv för detta. Men min vän Synnöve glömde ju sin på hotellrummet ,turen var på hennes sida då grannen var kvar & kunde hämta upp den. Så jag hoppas att jag får lite bilder sedan av henne.


Måste även få säga att tisdag har vi hundpromenad i sveafallet samling vid Berget kl.18,00

Fika ska medtagas.

Skapa flashcards