Alla inlägg den 23 juni 2009

Av Patricia - 23 juni 2009 21:53

Efter en lång o givande arbetsdag så åkte jag hem o tog en dejt med snabeldraken!

Hundarna har fått varit på dagis hos http://alwashundar.blogspot.com/

Efter detta fick de vara ute i båten med Fredrik som försökte dra lite fisk.

Sedan blev det att lägga ett spår. Idag trodde jag hon skulle vara helt slut men så allert som hon var i spåret idag har hon då aldrig varit.

Hon tog allt! Så roligt att se henne så koncentrerad.

Även Zita tog spåret utan krussiduller. Så det var två trötta hundar å två nöjda mattar som gav sig hemåt.


På tal om hemåt så höll vi på att krocka med en liten älg. Så det kan bli!


Ha nu en trevlig kväll! 

Av Patricia - 23 juni 2009 07:11

Vaknade upp till en blå himmel med solsken. Det är ju SOMMAR!

Igår blev det för Fredrik & Arvid att fixa till en planka i staketet. Klara hade ju kommit på att man kan ta en egen kissrunda. Det är ju inte så bra. Hem kommer hon så vi märker inte at hon gjort detta men tänk om det skulle ske en olycka. Som tur är bor vi ju inte direkt vid vägen, utan hon kommer ju till skogsdungen direkt.


Bodil fick sig en liten träning av apport tjoho hon tar den bättre o bättre.


Idag har jag en vän som erbjudit sig att ta hundarna. Tack L.

Så Arvid får göra vad han vill. Annars är det hans jobb denna vecka att tahand om djuren. Å det sköter han bra,


Jennifer gjorde igår sin första arbetsdag hon var helt slut när kvällen kom!

Lite orolig hur hon ska orka men bara hon kommer in i detta så kommer det ju gå jättebra!


Nu ska jag ge mig ut i det vackra vädret! Hoppas ni får en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards