Alla inlägg under maj 2009

Av Patricia - 4 maj 2009 21:44

Idag var det dax igen för hundkurs. Jag hade Bodil i lydnad, Arvid Klara i agility. Arvid gör tydligen ett kanon jobb med henne på plan. Fick  massa beröm för dem bägge av instruktörerna.

Själv gör jag lite sakta men säkra ramsteg. Vi ska ju tävla den 31/5 lydnadsklass 1. Här kommer vi få dispans till att vara med då hon inte ännu är 10 månader. Så vi får gå utom tävlan. hihi vad ger jag mig in på?!

Näpp nu börjar spårlöst igen o jag vill inte missa slutet.


På återseende!

Av Patricia - 2 maj 2009 18:34

Idag har jag gjort ett Mh-test på Klara.

Det fungerade jätte bra! Ingen reaktion på skott.( skönt)

Men spöken var otäckt, morrade först lite sedan massor gömde sig bakom min rygg för att sedan gå upp till publiken. Så hör hade hon sämsta poäng.

Jakt hade hon ingen lite leklust. men det är ju så jag vill ha min hund.

Annars har Maria fixat till henne lite. http://www.kaspelix.com/ så här kan ni kolla in lite andra fina hundar.

Nu ska jag ta ett gott glas rött på altanen och bara njuta resten av kvällen!

Av Patricia - 1 maj 2009 19:34

Herregud vilket väder vi haft idag. Fredrik jobbade ju på fm så jag tog en morgon promenad på 1 1/2 tim djuren blev lite sega. gott.

Sedan åkte oljan fram o jag oljade staket. Sedan kom grannen med Bella förbi skulle visst iväg o träna. Å givetvis följde jag o Bodil med.

Hon  var jätteseg i det varma vädret. Hem olja klart, iväg o kolla på Arvid som hade träning hela dagen.

Fredrik oljade altan så nu är soldäck klart jätte skönt så där har jag o grannen K tagit lite vin ikväll.


Snart så snart kommer det att bli sängen för kl 05,45 åker jag till Karlstad imorgon bitti med Klara för ett MH-test. Så result kommer imorgon under dagen. Njut av denna ljuvliga kväll.

Ovido - Quiz & Flashcards