Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Patricia - 18 maj 2009 12:20

Javisst på med regnkläder o iväg till bruks.

Vi (Lena & jag) började med att komendera platsliggning till vovvarna. Tyvärr tyckte inte Zita om regn så hon drog en repa, Bodil reste sig upp men stod kvar. Duktiga vovve. Sedan la vi dem igen o då låg de så fint o snällt kvar. Körde lite linförighet gick sådär hon saktar gärna lite efter kan det bero på mig?! Klart det gör jag är väl så j....vla tråkig för om jag springer är hon snabbt med på noterna. Filade även på ligg o stå under gång.

För att sedan hundarna skulle få lite kul gick vi ner till agilitybanan.

Fick faktiskt Bodil genom tunneln hur kul som helst. Få se om jag senare kan få nån bild av L att lägga  ut.


Passa nu på att kalka,gödsla era gräsmattor när regnet kommer ner! 

Av Patricia - 18 maj 2009 07:03

Vilken ljuvlig dag det var igår! Så mycket jag han med!

Innan kl var halv elva hade jag fixat allt inne plockat undan dammsugit torkat alla golv. Efter detta började vi jobba ute. Flyttade två pall med stenar som hade blivit liggande efter dräneringen. Grävt upp en buske som inte va så fin längre, Lagt kantsten vid "åkern". Fredrik har tvättat o vaxat båten. Han även med att lämna åter tältet köpa ett par byxor.

Växthuset är klart även några plantor som är inneboende är på plats.

Sedan var Arvid o jag iväg till Olle för att planera klart vår fiskehelg.

Så jag tror att vi ror i hamn med detta. Även vad som ska käkas är klart o bestämmt av dessa herrar. Nu ska de bara prata med några som de vill ha med sig på denna helg. Näpp nu måste jag sätta fart djuren ska på morgonpromis innan jag sticker till jobbet.


Ha en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards