Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Patricia - 14 maj 2009 21:52

På eftermiddagen hade ju Linda o jag bestämt att vi skulle till Netto. Men snabbt blev det att baka en paj då Kamilla vår uppfödare kom på besök. Jätte kul. Sedan skulle vi på kurs då följde hon med o kolla läget hur det går för oss.


Vi startade med en platsliggning då alla hundar låg jätte fint på sin plats.

Efter detta blev vi delade i två grupper för att köra hela programet.

Här gick det tyvärr inge vidare för mig o Bodil hon va seg hamnade på efterkälken. Jaja in o ta en kaffe sedan ut o köra igen. Platsliggning efter alla regler 2 minuter o gå 20m bort. Alla låg även här de duktiga vovvarna, sedan tandvisning inga problem.


Sedan fick vi vänta en stund för att köra igen då kampade jag lite med fröken innan. Så gång nr 2 gick mycket bättre. Hon var mer på hugget var med på noterna på ett helt annat sätt jippi. Det var bara apportbocken som vi fick knövla lite med. Men vad gör det?!


Så nu är det bara 16 dagar kvar tills vi ska tävla. Hu börjar bli nervös.


Föresten Synnöve har nu börjat blogga http://olevik.bloggagratis.se/.


Njut av kvällen!

Av Patricia - 14 maj 2009 08:01

Dagen till ära är jag ledig! Har startat med en lygn o trevlig promenad med hundarna. Då Klara gått lös hela rundan & Bodil lös delvis. Det är så skönt för de lyssnar.

Måste ju säga att det blev MINUS 0,5kg denna vecka, så sakta men säkert går det neråt. Så om det forsätter på detta vis så slipper jag nog vassen 2010. Jippi för första gången i mitt liv.


Fick en fråga om mattan det är den svenska spikmattan. Kolla länken här får ni se den. http://www.spikmattan.com/ .


Idag ska det sättas ut gurka o tomater i växthuset så jag måste till stallet o hämta skit. Köpa jord. Men innan detta ska Lena o jag träna lite lydnad med djuren. Ha en bra dag !

Ovido - Quiz & Flashcards