Alla inlägg under februari 2008

Av Patricia - 18 februari 2008 20:15

Idag har det bara varit kala igen! Massor med fika när ska detta ta slut?

Elin 12 år Grattis! Där var det uppdukat flera tårtor mm gott var det. Själv har jag varit snål och bara haft moccarutor. Det duger det med till mina vänner. Hoppas även ni tyckte det. Tack för alla blommar. Imorgon ska vi fira Vincent som snart fyller 1år. Tänk vad åren går fort. Så efter alla koppar kaffe och tilltugg ska


vi åka och sola lite solarium.

Ha en forsatt god kväll

Av Patricia - 17 februari 2008 21:46

Klockan ringde 06,20 så efter ett par timmars sömn var det att kliva ur den goda sängen för att skicka iväg Arvid på träning. Men idag hade jag turen att Matti tog med honom. Så jag hade tänkt kliva i bingen igen men då var jag för pigg så jag blev uppe tog hand om lite tvätt. Kl 08,30 klev Jennifer upp sedan drog vi till stallet. Ut med hästarna, städa åt kaninen.

Sedan hem för middag samt middagsluren. Det blev en lång på 1 1/2 tim men det var ljuvligt. Sedan tog jag en ny tur till stallet kolla på Jennifer som hade lektion. Vet inte om Embla eller hon var mest svettig.

Sedan var det bakning som sod på tur det blev moccarutor och kladdkaka.

Tess & Larra var här och grattade Arvid så det blev kladdkaka med grädde o kaffe. Orkade inte fixa någon tårta.Så imorgon har jag turen att Elin fyller så det blir tårta igen. Det står nog snart tårta i pannan på mig.

Nu ska vi ha sportlov! Ljuvligt jag hoppas på bra väder så man kan vara ute kanske få lite riktig sol på kroppen jaja knoppen iallafall.

Ha en forsatt god kväll.


Av Patricia - 16 februari 2008 13:08

Ikväll kör vi! Då blir det gitarr för glatta livet. Fredda har varit här och lagt ribban på nivån för ikväll. Tur att vi andra kommer ha nåt värmande i strupen. Vi får se om vi kommer upp i samma nivå.



Jag ska inte vara så koncentrerad.

På återseende!















Av Patricia - 14 februari 2008 17:24

Då var den här! Kärlekens dag. Tur att vi ska ha lite kalas idag med så det fick bli en ny liten tårta. Idag går även vi på kärlekens tecken.

Såp det fick bli en Älskar dig tårta.


Passade även på att köpa lite blommor till att pryda bordet med.


Så nu kommer våra gäster som består av morfar och moster Helen med familj.














Av Patricia - 13 februari 2008 20:58

Då var det gjort. Första kalaset avklarat en glad och nöjd kille ligger nu i sängen för att orka till skolan i morgon. Nu är pening pungen påfylld för att kunna fixa chip till wii. Så det har varit lugnt här och jag har varit en snäll flicka... Vi har haft mormor, Jari, Synnöve med barn samt farmor& farfar här. Vi bjöd på köttfärspaj med sallad. till efterätt blev det tårta o kaffe.


Så av denna tårta är det inte mycket kvar. Men det räcker till frukost åt Fredrik & Arvid . Nu ska jag plocka lite innan Martina kommer hit. Hon ska ha kurs med Fredrik i aktieköp.

Ha en trevlig kväll och på återskrivande för min del imorgon och på återläsande för dig.













Av Patricia - 13 februari 2008 07:10

Idag fyller Arvid! Grattis!

Så här koncentrerad var han med sitt paket.


Ha en bra dag här ute så på återseende ikväll.

Av Patricia - 12 februari 2008 20:18

Sjukdom  var väl inte riktigt sant! Men när Arvid idag var på återbesök så fick vi veta att detta som han opererade va ovanligt. Endast 2 st i världen har haft detta innan lilla Arvid fick det. Så det har hänt med honom. Jennifer var en sväng och gratta sin lillasyster som fyller 5 år idag.

Fredrik  och jag har passat på att handlat mat, Sedan hem baka tårtbottnar samt gjort en köttfärspaj. Så imorgon är det bara att värma pajen, göra sallad samt fixa till tårtan. Så det är snart tid att ta ut pajen för att sedan intaga ryggläge.


Dagen´s


Det är FANTASTISKT

att vara människa

Av Patricia - 11 februari 2008 21:17

Ja idag var det en lång arbetsdag. började vid 08,00 slutade inte förän kl 18,00. Så lite trött är man allt. Idag fick jag ett samtal om jag ville vara supleant i botorps ridklubb. Så den som lever får väl se hur jag gör.

Skulle ju både vara roligt och tråkigt jaja vi får väl se!

Nej ni min kära detta var allt för idag. På återseende imorgon.


Dagen´s


Optimisten

kan inte försätta berg

men bestiga dem. 

Ovido - Quiz & Flashcards