Alla inlägg under december 2008

Av Patricia - 23 december 2008 21:24


Vill här önska alla läsare en riktigt God Jul.


                                        


Hoppas ni alla får en god helg med massor av god mat och paket.

Jag har hört att tomten inte kommer till vissa av er.

Men se till mig skulle han visst komma.


( Ni får stå ut med en knepig länk nu ville jag ha en gran.)




Av Patricia - 22 december 2008 08:22

Han fick namnet Fredrik. Han gjorde ett bra jobb när jag hade ont.


Just nu läser man på alla bloggar att julen kan komma alla längtar.

Är det bara jag som inte känner för jul?

Känns bara så himla konstigt.Det har bara gått 3 månader sedan pappa lämnade oss. Saknar honom så väldigt mycket. Vet inte om jag börjar förstå att han inte kommer tillbaka.

Idag hoppas jag  få de sista klapparna fixade. Har några få kvar men nu vet jag vad jag ska ha, så det går undan.

Ska  även idag köpa den sista maten.Funderar på att även rulla köttbullar,griljera skinka.


Men det stora frågan är vad har jag GLÖMT?!

Av Patricia - 20 december 2008 21:11


Kan du rek någon?


Idag har granen blivit nerhuggen. Står ute och bara väntar på att få komma in och få på sig kläder.

Klara & Bodil var med ut i skogen jätte skönt. Bodil blev jätte trött. Klara var bara full i pinnar så här kommer en päls att få sig en genomgång under morgondagen.


Måste ju även handla färdigt lite klappar...

Av Patricia - 20 december 2008 07:38


Snart ska familjen ut i skogen. Julgran ska huggas...

Bara det ville sluta regna. Ha en bra lördag

Av Patricia - 19 december 2008 16:59


Då har vi avslutat baket för detta år. Så iår var Annelie & Lena här och bakade med mig. Synnöve fick tyvärr förhinder och kunde inte vara med.

Så idag har det blivit.



Här är en bild med en av varje!

Kola, Mozartkulor,Risbräck, Tryffel, Cigarr, kullersten, mamorerad choklad. beskvier samt winernougat.

Vi lyckades att göra 6 dubbel sats med beskvier så nu klarar vi oss ett tag.


Måste visa att någon av hos blev lite trött.




Nu är det bara några julklappar jag saknar..... Phu får fixa det en annan dag. Tur att det är massa dagar kvar innan julafton.





































Av Patricia - 18 december 2008 21:16

Jullov! Det ska jag ha....... Vara ledig ända till den 7/1-09.

Kommer bara att jobba vid akuta smärtor.

Så imorgon kommer jag börja med ledighet med godis bak..

Så här kommer det att köra igång redan kl 08,00.


Här kommer det göras Mozartkulor, Tryffel, Kullersten och mycket mycket mera. Bilder kommer nog att tas under baket..



Av Patricia - 15 december 2008 20:59


Som tur är hon frisk. Nu är det bara Dompan som är sjuk.

Han har inge smitta så vi har öppnat vårt stall igen. Han lider av Borelia.

Så nu kommer våra att återgå till ridning i ridhus.

Känns så skönt att vi inte kommer att smitta några andra hästar.

Idag blev det en lång dag på jobbet 8-18 så nu är jag sliten.

Tur att man snart är led.

Imorgon ska det tränas hund igen.. Bara Bodil sköter sig.



Av Patricia - 14 december 2008 22:16

Hon är feberfri det känns så skönt!

Nu är det bara hoppas och hålla tummen att Dompan med blir frisk o kry.

Idag har jag tränat med Bodil. Så hon är trött som vanligt. hihi lätt att trötta ut de små liven. Hon var jätte duktig på sitt stanna kvar. Skulle kunna tro att vi övat på det i massor. Nu vill jag bara att hon kommer springande från gården med när hon ska in.

Skönt att nu gå på sista veckan innan jul.


Jag behöver HJÄLP! Vad ska jag köpa till min dotter i julklapp?

Snälla kom med förslag. Vad ger man en tjej på snart 16 år som bara har häst i huvudet?! ja du Jennifer skriv gärna ett tips du med.



Ovido - Quiz & Flashcards