Alla inlägg under januari 2009

Av Patricia - 8 januari 2009 21:16

Jo lite händer väl.. Jag jobbar faktiskt, himla roligt.

Jennifer har PANIK vår vitlökskrydda är slut.

Måste beställa imorgon! Nån annan som vill ha nåt?

Klara är anmäld på spårkurs.Bodil på vanlig kurs. Bodil ska ställas.

Nej nu var det inget mer! 

Av Patricia - 6 januari 2009 11:20

Ni som sett kortet på Bodil längre ner.

Vill ni ha på era djur? Jeppe har lovat att fota för en billig peng.

Klara står på tur. Lägg gärna in en kommentar om du är intresserad. Så bokar vi honom på ett datum.


Av Patricia - 6 januari 2009 07:46

Imorgon börjar jag jobba igen, ska faktiskt bli roligt.

Så min sista härliga sovmorgon skulle jag sova länge trodde jag, Bodil vaknade och gnällde tidigt som f......n.

Så nu är de rastade jag har druckit kaffe.

Vad ska jag göra nu? Kan inte börja städa alla andra sover.

mmm tur att jag kan sitta här en stund till. Lilla Klara ska få gå med Jennifer till stallet. Hon behöver komma ut utan Bodil.

Nu ska det kolla på bloggar!

Av Patricia - 5 januari 2009 08:54

-20 Grader, jätte vackert ute men jag tror jag stannar inne idag.

Igår hade vi årsmöte i stallet. Så nu är det avklarat. Jätte skönt en sak mindre att tänka på.

Idag får jag sätta min med bokföring phu så tråkigt men det måste göras.

Åker nog en sväng till stallet o släpper djuren så de får springa av sig.

Nej nu måste jag ta tag i mina papper.


Ha en ljuvlig kall dag på er!

Av Patricia - 3 januari 2009 20:05

Idag skulle vi ha poolspel hemma men Arvid är sjuk så jag slapp tillbringa min dag i hallen.

Så vi passade på att hämta hö till hästarna. Så nu är det gjort jätte skönt.

Har även börjat städa bort julen.

Så nu blir det slappa med en god pizza. Vår goe granne Jeppe tog ju kort på djuren igår här nedan är korten han tog. Han är 17 år och så himla duktig.

Ska inte lägga all kredit på honom utan måste ju säga att hundarna är ju snygga de med.




Kolla in den snygga fröken Bodil.




Här är hela gänget.










Av Patricia - 2 januari 2009 18:47

Idag har vi tränat lite ringträning. Snart ska ju Bodil ställas för första gången. Totalt var det sju kullsyskon här + lilla Klara.

Det är roligt att se att Klara som är minst bestämmer.

Sååååå här snygga var de när vi försökte få alla på en bild uppe i skogen.



Bodil längst till vänster.




Måste även visa vad Bodil är söt når hon pussas.

Rottweiler flickan nedan är till salu om någon är intresserad..

Så nu kan jag lova att huset behöver dammsugas nu när mina hundar är trötta och sover.







Av Patricia - 1 januari 2009 19:45


Vi har redan börjat med nya utmaningar.. Tyvärr inga kort!

Så det blir att testa igen. Det vi gjort var att Bodil var inne och hälsade på 2 st minigrisar. Hon försökte få dem att leka med det hade de ingen lust med.

Annars har jag kvicknat till men Fredrik är däckad. Så nu har han tillåtelse att ligga i soffan. Jag kommer inte gnälla.

Vi har även hunnit med att färga håret på Jennifer, Smällt upp de sista smällarna, plockat undan hemma samt bakat en kaka.


Kan även informera er om att ingen av djuren har reagerat på allt smällande så skönt så.

Imorgon blir det att träna ringträning då Bodils uppfödare kommer,

Kommer nog bli massa bus med då hon har 5 kulsyskon med sig hit. Jag lovar att jag ska ta med kamera!

Ha en trevlig forsättning!

Ovido - Quiz & Flashcards