Alla inlägg under april 2008

Av Patricia - 11 april 2008 19:35


 Idag har det varit en ljuvlig dag med sol. Ja det är sant det började med snö sedan mulet men vid lunch när jag slutade så sken solen.

Direkt iväg till Konsum handla lite till mitt bullbak. Jennifer har önskat bullar fyllda med vaniljkräm. Klart hon ska få det imorgon på kalaset.

Så det var bara hem och sätta igång baket. Dessa är nu klara men fyllningen spritsas i först imorgon.

Sedan var det Tjorvens tur att sko Embla. Hon kännde nog på sig att gubben haft ryggskott för hon var jätte snäll. Sedan bar det snabbt iväg till stan.

Var ju tvugna att boka resa, så i augusti bär det iväg till Tunisen. Jippi vad gott det ska bli!

Nej nu ska vi äta grillat, Fredrik har invikt grillen för denna säsong.



Av Patricia - 10 april 2008 21:11


Vart som sagt tar tiden vägen? Jennifer är nu med moppe, Det var pakatet. Hoppas nu hon kommer in på att lära sig köra för det är inte bara.

Nästa helg ska hon ta körkort sedan får ni se upp.

Idag har vi haft ett minikalas för vi kör det riktiga på lördag.


Vår älskade Lennart mår inte bra. Han har fått ögonsalva men tyvärr tror jag han är förkyld. Få se hur han mår i morgon. Är han inte bättre måste han till farbror doktor.


Embla ska ha nya skor och tårna klippta imorgon hoppas hovslagaren mår bättre. Tur att vi mår bra! men jag är såååååååååå trööööööööt så nu hoppar jag i säng

Av Patricia - 9 april 2008 20:50



Idag var en bra start på dagen glada goa kunder. Tur att man har vissa som inte kan passa tider, så att man får skratta lite.

När de gör om samma misstag 2 ggr på rad och är på väg med det tredje.

Sedan efter lunchen så tyckte en kund att jag var låg. Fick ett gulligt sms där hon undrade hur det var. Jag blev som ett stort ? men kom ju på vad det var efter en lång stund. Men det är så skönt att veta att mina vänner faktiskt finns där. ( Tack gumman)

Fick faktiskt ett sms till, där min kund ville att jag skulle bli personlig massör en gång i veckan. Men får nog tyvärr lov att säga nej till detta p.ga tidsbrist.


Övingskörning! Ja den gick bra! Bilen är hel transporten med. Nu är det bara att ladda inför söndag då jag ska köra igen.


Imorgon ska jag upp och sjunga för Jennifer som fyller 15 år HJÄLP vart tar åren vägen? Jag är ju bara 25! Förstår inte hur går denna matte ihop?



Av Patricia - 8 april 2008 20:03



Idag var det inte min dag tror jag, eller var det?!

Skulle göra mig lite skulfri från stallet till ett café men icke hade de haft tid att fixa det. Trött har jag varit hela dagen, kallt är det med.

Hovslagaren skulle komma men han var dålig. Fick ändå åka till stallet vissa var bajset låg. Sedan fick jag äran att vara fotograf till ridsport. Så där kan ni sedan se min bild. Kul va mm vet inte jag är ju inte så duktig men jag lär mig väl antar jag. Start tider till söndag har kommit ut phu vi ska vara i Karlstad redan kl 08,30 så då ska hästen lastas & jag köra transport. Ni må tro att Fredrik är nervös! Varför kan det bero på att jag aldrig gjort det innan. Men i morgon ska jag träna på att köra.


Nej nu ska jag intaga ryggläge på återseende.

Av Patricia - 7 april 2008 22:07


Så såg middagen ut idag, var på lunch med Mari. Efter jobbet så var det hem och satte på en maskin med tvätt. Förstår inte att den aldrig tar slut.

Sedan satte jag mig på cykeln ja ni läste rätt. Iväg på föräldramöte som vanligt svårt att få klassföräldrar jag knep min mun denna gång för jag har ju redan varit. Så det blev 2 icke villiga denna gång. hihi vad skönt att jag varit! Nu ska jag ladda kaffebryggarn så att det bara är för Fredrik att trycka på knappen imorgon så jag får vakna av doften av nybryggt kaffe mmm. Längtar redan är ju sugen på en kopp nu men den får vänta för sedan tar jag natten.

Av Patricia - 6 april 2008 07:04



När barnen var små gnällde jag att jag aldrig fick sova länge. Nu kan barnen sova länge men inte jag.Varför vaknar jag så tidigt?! Det kanske kan bero på, att jag är i säng ganska tidigt för att man inte orkar vara uppe.

Så nu sitter jag här framför datorn med en kopp kaffe. Det är tyst och ljuvligt. För snart åker jag till stallet. Jennifer är väkt och uppe så hon blir med. Pojkarna får sova. Så om ni idag är sugna på att gå på cafe så har Botorp söndags öppet!  Eller varför inte komma upp och ta en sallad till lunch. Nu ska jag åka så hej så länge.

Av Patricia - 5 april 2008 09:04



Nu är det Jennifers tur snart att få åka moped. Vi har letat visat bilder för henne. Hon har dock varit lite kräsen. Nej inte en gul, nej inte en blå, nej inte ett sånt märke, nej nej nej Jag vill ha en röd och silver mm man kan ju tyvärr inte bestämma helt när man försöker hitta en begagnad. Så vilken tur vi hade att vi hittade en silverfärgad.

Igår var fam Kivelö här för vi skulle boka resa men vi kom fram till att vi till veckan åker ner till resebyrån och bokar. Det blir en resa till Tunisen i aug.

Ska bli så skönt.Denna helg kommer att erbjuda stall. Idag möte imorgon är det dressyrtävling så då har jag jobb i Café Krubban.

Min nya kamera är canon håller nu på att lära mig ta kort. Så här denad är min första bild.













Av Patricia - 1 april 2008 08:00



Då har man varit ute på sista promenaden. Känns faktiskt lite sorligt nu när det fina vädret är här. Vi har ju inte haft sån tur med vädret när vi varit hundvakt men men rätta kläder så är det ju inga problem. Så nu är mina vänner hemma igen så det är bara att lämna åter hundar, inga kaniner att sköta om. Vad ska jag göra nu?! Jo jag ska börja jobba nu vid 9 sedan efter arbetsdagen ska jag nog skura lite golv tror jag. Få undan lite päls på golvet. Tänk om jag skulle kunna få Fredrik att putsa lite fönster med. Nej ni gott folk som har tiden att vara på nätet. Nu ska jag åka och lämna vovvarna innan dagen på jobbet börjar.


hej & på återseende

Ovido - Quiz & Flashcards