Alla inlägg under april 2008

Av Patricia - 18 april 2008 19:33



Som jag lovade skulle jag återkomma på kvällen med info.... kört nätet nere men nu är vi tillbaka till verkligheten. Denna kille var helt otrolig. Jag fick lära mig massor.Embla satt fast i hela länden men nu är det loss. Så nu ska jag köra laser på djuren i helgen han har vissat hur jag ska göra. Nästa helg ska jag ju börja min utb. Tänk om jag blir hälften så bra då klarar jag mig länge.



Här håller Micke på med In- gela. Elin håller i.










Av Patricia - 16 april 2008 16:59



Vi har nu handlat en ny! Det blev en Doris. Så här fin är man om man är 6 veckor ung.



Visst är hon söt.....

Återkommer ikväll med mer info om massage.












Av Patricia - 16 april 2008 14:01



Den lilla ville inte leva vidare! Känns jätte tungt.Igår var han pigg tyckte vi, så hoppet kom att han skulle överleva.Men idag på morgonen var det bara ett par minuter kvar för honom att leva när jag kom till buren.Han fick lungt somna in i en varm handduk. Arvid orkade inte gå till skolan utan följde med mig till jobbet. När vi slutat åkte vi hem och grävde en grav. Sedan la vi ner Lennart där och täckte över med massor av jord. Det var lungt och fridfullt endast några tårar rann från på våra kinder. Jennifer ville att han skulle vara i jord när hon kommer hem. Så detta har vi nu löst.

Vi får se om vi åker till hund & katt proffsen och kollar på en "ny Lennart" eller om vi nöjer oss med att Embla ska få massage.

Återkommer senare med info.

Av Patricia - 15 april 2008 21:37



Nu är det vår hos mig! Hur är det hos dig? Idag har jag skutar mitt växthus, imorgon ska golvet oljas. När detta har torkat ska bänk in plantor sättas om, frostvakten på, plantor in. Jag har köpt lite gurkor och tomater. Samt lite blommor som ska växa till sig. Jag längtar tills man får skörda!

Så i mina vårkänslor så glömde jag bort att grabben skulle spela fotboll. Hur kan jag?! Känndes inte så bra. Nu sover barnen så jag fick lite egen tid.

Så nu ska jag gå och läsa en liten tidning.

God natt på er!

Av Patricia - 14 april 2008 20:46



Denna dag har jag hunnit massor! känns så skönt tvättstugan är tom, diskbänken med golvet rent mm underbart. Arvid har handlat en Zorro klubba och är helnöjd. Lennart är piggare. Jennifer har fixat läxorna. Så idag känns det så bra! Nu ska jag surfa lite innan jag tar natten! På återseende i morgon.


God natt

Av Patricia - 14 april 2008 16:44


Det känns tufft att behöva höra sådant. Glöm inte täda ett ljus kl 21,00 ikväll. Detta har nu stark gått ut via mail, sms samt på bloggar.

Jag hoppas att ett litet ljus lyser i just ditt fönster ikväll!

För Engla och hennes familj. 


Av Patricia - 13 april 2008 21:05



Körningen till Hammarö gick jättebra! Som ni vet har jag ju varit väldans nervös för detta. Svårt att sova under natten med drömmar om backning, Hur jag hamnade på en trång parkering där jag skulle köra bakåt. Vaknade alldeles slut i panikångest! Vad hade jag gett mig in på?! Men inga problem hästen klev snällt in i transporten.Så vi drog iväg, Väl framme så blir man ju mött av en parkeringsvakt. Fick vissa vacintyg sedan talade mannen om för mig kör ner där och vänd sen parkerar du här. Jippi svarade jag jag slipper BACKA! Då klappade han mig på axel om du vill ha hjälp ska du ju få det. Tur att det finns snälla gubbar.


Hoppningen gick bra 4 fel blev resultatet.


Arvid har spelat fotboll i Västerås 1 förlust 1 oavgjord samt 1 vinst.

Tack Matti för han fick åka med dig.


När vi kommit hem och väntade in Arvid passade vi på att hämta massa gödsel på stacken, här ska det växa i sommar! Så jag gödslar på


Fredrik är i norge så nu har jag en annan kille som bara ligger i sängen och väntar på mig. Så det är dax att rusa till honom....

Risk är att han blir tjurig annars.


God natt på er från en sliten kvinna

Av Patricia - 13 april 2008 05:21


Igår hade vi 15- års kalaset för Jennifer allt gick efter förväntningarna bra!

Det blev party under nio timmar så lite trött var man vid 22 igår.

Idag knallade Fredrik ur sängen vid 04,00 för att åka till Norge. Phu vad trött jag var då. Själv låg jag ända fram till 04,50 Ska snart iväg till stallet. Ibland kan man fundera på om man är riktigt klok. Så idag har vi den stora prövningen hopptävling i Hammarö. Jag hoppas ni är med här ute och håller tummarna för Sarah & Embla.

Nej nu ska jag sticka! Återkommer kanske med resultatet av dagen senare.


Ovido - Quiz & Flashcards