Alla inlägg under april 2009

Av Patricia - 10 april 2009 18:19

Idag  fyller ju min "lilla" flicka 16 år. Det skulle firas med tårta o kalas.

Så härblev dagens resultat av tårtbak. En till stallet o två st hem.


Hästar ska det ju vara.


Så det fick bli en blå med.




Sedan ville jag göra en utan hästar o den blev på detta vis.

Tur att Arvid fixa blommorna.

Nu ska det tändas i grillen! På återseende.



Glad Påsk på er alla!








Av Patricia - 8 april 2009 15:36

Min fasan över vågen gick bra. -1.2kg så nu har jag tappat totalt 7.8 kg .


Denna vecka är jag ju ledig som tur är med alla hundar.

I mån var vi åter iväg med Embla till ATG så hon är på bättringsvägen.

Friträning med hund som gick hyffsat.


Tisdag. Grundkursen där jag hjälper till. Givetvis fick Bodil vara med lite. Så vi provade lite rallylydnad kanonkul.


Nu är min syster med familj på ingång för att fira påsk i kga.

Sedan blir det hundkurs ikväll med. Innan jag får åka hem o kolla lite på hockey. Ha en bra dag i regnet.

Av Patricia - 5 april 2009 21:29

Nu har fotbollen dragit igång. Så idag ringde klockan vis sex för att dra iväg till Kristinehamn på cup.

Här vann pojkarna alla sina matcher. Tyvärr fick de stryck i semi på straffar.

Finalen om tredje plats blev det med straffar o förlust.

Så kan det gå.


Nu börjar hundarna bli bättre i sina magar pust så skönt.

Efter att torkat skit på golv, tvättat hundsäng samt egna sängkläder så räcker det nu.

Så nu är det bara resten av städningen kvar... Ingen som är sugen på att göra en insatts. Lite svartjobb kanske. eller ingår rotavdraget på detta.

För just nu känns det som ett riktigt grovjobb.


Annars har jag bara slappat när vi kom hem. jätteskönt


Näpp nu ropar sängen efter mig. Bäst att lyssna o springa dit.

Av Patricia - 4 april 2009 12:16

Nu mår vår lilla prinsessa bra. Hon äter o frodas. Nu ska hon bara lägga på sig lite i vikt. För om en vecka ska hon ställas på lilla Stockholm.

Vi är som sagt hundvakt nu. Det går väl bra förutom att Bodil tar efter liten dumhet. Så det blir att träna ordentligt när de åkt hem.


Jennifer har åkt iväg på träningsläger i helgen med stallgänget. Så det blir en ny upplevelse för henne.


Nu ska jag äta lite sedan blir det en middagslur innan jag ska träna hund i solskenet. 

Av Patricia - 1 april 2009 16:48

Jag har lyckats även denna vecka -0,7kg.

Jag är jätte nöjd! Med tanke på alla kalas med mat,vin tårta o godis.

Så nu har jag börjat skärpa till mig igen.

Klara har en släng av magsjuka hon skiter o spyr. Hoppas inte de andra tre hundarna får nåt skit.

Nu ska jag fixa fika för jag ska på hundkurs med Bodil.


Njut i solen.

Av Patricia - 1 april 2009 07:47

Så var det redan april. Den kom till oss med ett strålande solsken.

Jag har varit lite dålig på att uppdatera o det beror på bloggtorka.

Det som har hänt är att jag jobbar vidare med hundarna.

Idag ska vi vara hundvakt i en vecka framåt. Så det blir nog trevliga promenader med 4st. hihi skulle vilja se mig själv.

Nej nu måste jag jobba kommer åter ikväll efter viktväktarna.

Ovido - Quiz & Flashcards