Alla inlägg den 17 maj 2008

Av Patricia - 17 maj 2008 21:58



Då har man varit på 110- års kalas. En 60 en 50 år. Det var trevlig med en blandad kompott människor.

Jag hittade gurka tidigare idag. samt  en röd banan paprika, tiger tomat samt en jordgubbstomat. Mitt växthus är alldeles för litet. Ingen som har ett på 10 kvm till salu? Skulle ju verkligen behöva ha ett större. Fredrik blir inte så glad på mig för alla blommor jag kommer hem med.

Idag kom min best på pelargoner hem 10st vita samt 10 st rosa jag ska då inte ha alla utan min far ska ju några ha. Så foto kommer.

Nu ska jag ladda för morgandagens fotboll. Samt att jag ska ringa runt om en tom stallplats i vårt stall. God natt på er!


Av Patricia - 17 maj 2008 08:22


Hur galet kan det bli? Jag har ju mitt älskade växthus som jag hade införskaffat gurka till. Hade ju köpt tre små plantor. Den ena är det snart dax att skörda av. Gott i gott gott. De andra två har nu kommit igång men var det gurka?! Nej då squash var det och hur gott är det.

Så nu ska jag snart dra iväg på plantmarknad och köpa GURKA de ska vara större så man ser vad det är hihi inga mer misstag tack.

Under veckan har det varit fullt ös. Fredrik är hemma och är sjukskriven. Nej jag kan inte hjälpa honom. Fast han har ont i ryggen.

Vi har haft hundpromader. Haft ett givande besök hos tandläkaren, inga hål denna gång heller. En runda på golfen har jag fixat i regn mindre gott. Så nu ska jag fixa till mig. Har varit i stallet och matat hästarna.  Så idag vill jag sova lite middag eftersom vi ska på 110-års kalas idag.


Ovido - Quiz & Flashcards