Alla inlägg under juli 2008

Av Patricia - 13 juli 2008 22:34


God kväll på er. Eller morgon för de som läser detta då.


Vill ju bara säga att hundpromenad har start vid Botorp i morgon kl 19,00.

Hoppas vi blir många!


Välkmomna! 



Av Patricia - 10 juli 2008 23:17


Måste ju visa vad snygg Doris kille Bruno är.

Så vi hoppas att denna komb blir bra.















 

Av Patricia - 10 juli 2008 23:11


Dagen började med en tur på korthålsbanan. Arvid & jag hade med hans kompis Erik o mamma Ann-Charlotte. Så nu har vi fått två bitna golfare till i vår bekantskap. Dagen till ära intog vi lunchen på golfresturangen där avnjöts en god kycklingfile.

Efter detta blev det en fika i stallet innan det var tid att åka på hundpromis. Så idag var det 9 hundar med. Klara hade nog ätit nåt uppåt tjack för hon var på hugget ska ni veta.

Måste väl även erkänna att kvällsmaten fick jag äta själv här hemma. Det blev nog ett kilo nykokta kräftor. Nu ligger de andra i frysen så det får dröja ett par dagar innan jag äter dessa goda röda djur igen.

Av Patricia - 10 juli 2008 09:35


Ikväll kl 18,30 samling vid sandviksbadet gemensam hundpromenad.

Häng gärna med detta är så nyttigt för våra hundar. Medatag lite fika så att vi får en trevlig stund även efter.


Välkomna!


Nu bär deta av till golfbanan så vi ska gå lila banan. Den är ju inte lätt men träning ger färdighet.

Av Patricia - 9 juli 2008 23:21


Det låter väl som en god kvällsmat!

Jag lovar att rött passar till kräftor.. Har är på kvällningen delade vi på ca 2 kg kräftor & en flaska rött. Grannen och jag ok vi hade 2 grannar här på vinet. Har under kvällen även planerat in kvartersfest så nu ska A fixa till inbjudan till alla, Ikväll har det även fiskats lite. Så inatt lär det låta lite från badrummet.


 Det grälar på bra ska ni veta.

Måste ju även visa en bild på Klaras kompis Nova,



 Dessa 2 har himla skoj tillsammans, Nu ska jag ladda för en tur på golfbanan

 imorgon.




Av Patricia - 8 juli 2008 22:32


Ja jag vet att man inte ska jobba när man har semester.

Men eftersom det inte har varit bra väder kan man ju lika gärna jobba.

Så jag började kl 09,00 & gick hem kl 13,00 så det var en lugn dag.


Eller var den inte det?! Blev så himla trött efter maten så jag blev tvingad hör och häpna att sova middag. Nu undrar du vem som tvingade mig eller hur. Det var mina blå ögon som inte orkade hålla uppe.


Sedan har jag gjort av med massa pengar på mat IGEN, hur dyrt får det bli?

Efter detta fick lilla Embla lite massage. Min syster påstår att jag är snällare mot hästen än henne... Förstår inte alls vad hon mear med det.



Av Patricia - 7 juli 2008 22:42


Jaha en dag till i våra liv har sprungit iväg. Har man gjort något vettigt?!

Plockat , tvättat hur roligt är det.. Tur att jag haft en kund idag så jag fått göra något kul. Har även varit i stallet en sväng gissa om jag varit duktig.

Själv tagit in en häst från hagen. Tagit av 4 hästar blöta täcken samt satt på nya. Jag är ju så nöjd när jag märker att ingen sparkas ingen bits.

Får nog andra min uppfattning om hästar att de sparkas bak & bits ifram. Men jag står ännu kvar vid att de är obekvämma mitt på.


Efter detta blev det lite bak igen så har jag haft lite främmande som var sugna på kaffebröd. Det är så roligt att baka när någon vill äta.

Nu ska jag ladda för en ny semesterdag fast morgondagen kommer jag att vara på jobbet en del, vill ju hjälpa dem som har ont.


Bak

Av Patricia - 6 juli 2008 22:14


Bak har det varit hos mig idag. Bakning alltså!

Jag har gjort ett antal pajer samt kladdmuffins till min goa moster.


Så efter middagen åkte jag o Jennifer dit med lite nybakat.

Efter besöket där for vi till Ritha för att lämna Krydda samt lite oriflame så in en kortis för att kolla deras blivande badrum, tror det kommer bli kanon snyggt. Sedan for vi till Susanne med massor av burkar vitlök. Så här passade vi på att dricka lite kaffe.


Sedan var det Belmondos tur att få besök av mig. Så honom har jag knådat lite på. Men han var bara så stel som jag tycker att en 16-åring får vara.

Nu ska jag forsätta kolla lite på tv...

Ovido - Quiz & Flashcards